| Nazwa usługi: | Rozłożenie należności na raty, odroczenie terminu, umorzenie zaległości, umorzenie odsetek | 
|  |  | 
| Miejsce załatwienia sprawy: | Urząd Gminy Sułoszowa ul. Krakowska 139/ 32-045 Sułoszowa 
 | 
|   | tel.: 48 123896028 | 
|   | faks: 48 123896028 | 
|  |  | 
| Wymagane dokumenty: | 1. Wniosek o wydane decyzji - musi zawierać informacje identyfikujące wnioskodawcę oraz określony rodzaj ulgi i zobowiązań będących przedmiotem wniosku2. Uzasadnienie wniosku - powinno zawierać okoliczności mające istotny wpływ na decyzję.3. Dokumentacja potwierdzająca trudną sytuację finansową, to jest udokumentowania przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” wynikającego z art. 67a ustawy – ordynacja podatkowa. o tego rodzaju przesłance mamy do czynienia w razie znacznego obniżenia zdolności płatniczych dłużnika spowodowanych zdarzeniem losowym (choroba, powódź, pożar itp.) lub gdy podatnik znalazła się w trudnej sytuacji życiowej, której nie mógł przewidzieć lub zapobiec. 
 Do wniosku należy dołączyć także dokumenty obrazujące sytuację finansowo – materialną, która przyczyniła się do utraty płynności finansowych: - zaświadczenia o dochodach podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z zakładu pracy, ZUS, Opieka Społeczna, Powiatowy Urząd Pracy itp. - zaświadczenia o chorobie lub wypadku losowym spowodowanym utrata zdolności do zarobkowania - oświadczenie o posiadanych nieruchomościach oraz inne dokumenty mające bezpośredni związek ze sprawą.
4. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą lub działalność rolniczą (rolnik) ubiegając się o ulgę podatkową, która stanowić będzie pomoc de minimis zgodnie z ustawa z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59 poz. 404 ze zm.) Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 i Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
 Zobowiązany jest przedstawić wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy: 1) Wszystkich zaświadczeń o pomocy de mimin (pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie) jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w tym okresie albo oświadczenia o nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie. 2) kopia rocznych zeznań podatkowych dot. podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym za ostatnie trzy lata (np. PIT-28, PIT-36, dekla
5. Inne dokumenty mające bezpośredni związek ze sprawą.
 | 
|  |  | 
| Sposób załatwienia sprawy: |  | 
|  |  | 
| Opłaty: | 
 
 | 
|  |  | 
| Czas załatwienia sprawy: |  | 
|  |  | 
| Tryb odwoławczy: |  | 
|  |  | 
| Podstawa prawna: |  | 
|  |  | 
| Inne informacje: |  | 
|  |  | 
| Formularz elektroniczny: |  | 
|  |  | 
| Formularze tradycyjne: |  | 
|  |  | 
| Dokumenty dodatkowe: |  | 
|  |  | 
| Usługi powiązane: |  | 
|  |  |